ادامه فرآیند انتقال دفتر شرکت ملی نفت ونزوئلا به روسیه/ تامین نیاز‌های های دارویی و پزشکی ونزوئلا تا پایان سال توسط چین و روسیه/ وزیر خارجه ونزوئلا با اسد دیدار می کند

11:34 - 15 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۸۲۹
تلاش دیپلماتیک مقامات ونزوئلایی برای غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم ها و اقدامات خصمانه آمریکا در عرصه های مخنلف ادامه دارد.
ادامه فرآیند انتقال دفتر شرکت ملی نفت ونزوئلا به روسیه/ تامین نیاز‌های های دارویی و پزشکی ونزوئلا تا پایان سال توسط چین و روسیه/ وزیر خارجه ونزوئلا با اسد دیدار خواهد کردبه گزارش گروه بین الملل ، معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد انتقال دفتر شرکت ملی نفت این کشور به روسیه در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری تاس، «ریکاردو منندز» معاون «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در جمع خبرنگاران بدون اشاره به زمان نهایی شدن فرآیند انتقال دفتر شرکت ملی نفت ونزوئلا به مسکو گفت عملیات انتقال دفتر از پرتقال به روسیه هم اکنون در حال انجام است و طبق برنامه پیش می‌رود.

وی افزود:" انتقال دفتر شرکت ملی نفت ونزوئلا به روسیه نشان دهنده ماهیت استراتژیک روابط ما در بخش انرژی است. این فرایند به شکلی عادی در حال انجام است. "

از سوی دیگر وزیر بهداشت ونزوئلا از تامین نیاز‌های پزشکی کشورش پایان سال خبر داد.

«کارلوس آلوارادو» وزیر بهداشت ونزوئلا اظهار داشت ونزوئلا ماهانه به طور متوسط ۱۰۰ کانتینر کمک‌های پزشکی بهداشتی از دو کشور چین و روسیه دریافت می‌کند که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود این کمک‌ها می‌توانند بر تبعات و پیامد‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای جنوبی غلبه کنند.
 
در اواخر ماه مارس یک مقام ارشد ونزوئلایی از دریافت محموله ۶۵ تنی دارویی از چین خبر داده بود. روسیه و چین به درخواست مقامات ونزوئلا مکررا محموله‌های پزشکی، دارویی و بهداشتی را به ونزوئلا ارسال کرده اند.

«جرج آرازا» وزیر خارجه ونزوئلا نیز پس از دیدار با رهبر حزب الله در لبنان امروز (پنج شنبه) به دمشق پایتخت سوریه سفر می‌کند.
 
منابع دیپلماتیک اظهار داشتند احتمالا او با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

وی همچنین کنفرانسی مطبوعاتی با «ولید معلم» همتای سوری خود نیز برگزار خواهد کرد.

بحران در ونزوئلا در پی اعلام ریاست جمهوری «خوان گوایدو» سرکرده مخالفان این کشور آغاز و با اعلام حمایت آمریکا از او و نیز اعمال تحریم‌ها علیه کاراکاس و مصادره دارایی‌های دولت ونزوئلا تشدید شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *